
«Трудове виховання,- говорив В.Сухомлинський – це,образно кажучи, гармонія трьох понять: треба, важко та прекрасно». Вчитель, який має прагнення працювати творчо, розвиває у себе здібності до творчої педагогічної діяльності, такій необхідній сучасному закладу освіти, і на потребу нашого часу має готувати своїх випускників розвинутими творчими особистостями.
Створити необхідні умови для розвитку педагогічної творчості вчителів, відповідну позитивну атмосферу, надихнути на дружню співпрацю було метою районного семінару вчителів трудового навчання, який відбувся 19 лютого 2019 року на базі Златопільської гімназії на тему: «Інформаційно-технологічний супровід сучасного уроку освітньої галузі «Технології». Учасники семінару ознайомилися з системою модернізації найбільш інтегрованої дисципліни - трудового навчання на компетентнісній основі. Були використані різні практичні підходи до самостійної і продуктивної роботи на уроці трудового навчання у галузі технологій.
Семінар складався з теоретичного та практичного блоків. У теоретичній частині методист інформаційно-ресурсного методичного центру відділу освіти Новомиргородської РДА, Красюк Дмитро Сергійович, звернув увагу на те, що трудове навчання – це одна з найбільш інтегрованих дисциплін. У сучасних умовах, щоб зацікавити учня, необхідно використовувати нові, інтенсивні методи і форми передачі знань, застосовувати новітні освітні технології, які направленні на розвиток індивідуальних нахилів і творчих здібностей учнів, практичного їх використання, набуття життєво необхідних загально трудових компетентностей, формування пізнавальної самостійної діяльності. Дмитро Сергійович, запросив учителів до «круглого столу», де говорили про методичні аспекти роботи вчителя в умовах сучасної школи з обдарованими дітьми на уроках трудового навчання, розвиток творчих компетентностей, особливості викладання варіативних модулів програми в класах без поділу, підготовку та результативність олімпіади та конкурсів різного рівня з предмета.
Практичну частину семінару провела вчитель трудового навчання, вчитель вищої категорії, вчитель-методист Давиденко Алла Юріївна. Вона презентувала колегам урок у 9 класі з використанням інформаційно-комунікаційних технологій на тему: «Букет із цукерок». На занятті було продемонстровано, як уміло учні застосовують свої знання на практиці, вправно виконують завдання та вміють презентувати свої роботи за такими критеріями: актуальність, креативність, естетичний вигляд. Слід відзначити високу активність Забажан Анастасії, Франка Олександра, Гончаренко Анастасії, Шульги Владислава.
А працювали не тільки учні. Гості також мали можливість виконати практичне завдання у групах за інструкційною карткою, адже Алла Юріївна усіх забезпечила необхідним обладнанням та матеріалами.
Урок зацікавив гостей доцільно використаними інноваційними технологіями, формами і методами, які направлені на розвиток індивідуальних нахилів і здібностей дітей, набуття життєво необхідних загальнотрудових компетенцій. Колеги відзначили високу результативність праці Алли Юріївни та дев’ятикласників на занятті.
Учасники семінарі переконані, що оптимальне поєднання сучасних методів і прийомів роботи, залучення учнів до різних форм практичної діяльності, комплексне використання педагогічних засобів сприяють активному процесу пізнання і самовдосконалення всіх учасників навчально- виховного процесу.
Гості із задоволенням переглянули виставку «Від творчого вчителя до творчого учня». Яка містила роботи вчителя трудового навчання Давиденко Алли Юріївни (дерева з бісеру та біжутерії), учениці 5 класу Наливайко Мар’яни; Макодзей Олександри, учениці 6 класу, з різноманітними топіаріями та Василенка Костянтина, учня 10 класу, з середньовічними масками з пап’є- маше та архітектурними спорудами.
Кожен присутній вчитель семінару взяв для себе кейс нових ідей, ту іскру знань, тепла, задоволення, яка допоможе йому в подальшій педагогічній праці.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Моргун О.В.
|