Однією із важливих складових навчально- виховного процесу є організація до профільного і профільного навчання.
З 2012-2013 н.р. Златопільська гімназія працює за програмами суспільно-гуманітарного напрямку трьома профілями навчання: історичним, економічним та біолого-хімічним для старшої школи. Профіль навчання охоплює базові загальноосвітні, профільні предмети, факультативи та курси за вибором, що сприяє формуванню індивідуальної освітньої траєкторії гімназистів, орієнтують на усвідомлений та відповідальний вибір майбутньої професії.
Злагоджено працюють всі ланки системи навчальної роботи в гімназії: поряд з урочною системою організовуються позакласна робота з предметів, зокрема проводяться предметні тижні, інтелектуальні ігри, конкурси, турніри, олімпіади, робота в мережі Інтернет тощо. Науковий супровід профільного навчання збагачується за рахунок співпраці юних інтелектуалів закладу з МАН.
Важливою умовою успіху профільного навчання є допрофільна підготовка, адже це дві складові одного процесу: самовизначення особистості у виборі напрямку в освіті й у професійній діяльності. З метою визначення правильного вибору профілю навчання, визначення сфери майбутньої професійної діяльності, професійної орієнтації учнів, сприяння у виборі ними напряму профільного навчання у старшій школі у 8–9 класах впроваджується допрофільна підготовка. Вибір курсів за вибором здійснюється учнями добровільно. Ними охоплені всі школярі 8-9 класів.
Простежується високий відсоток вступу у ВНЗ (90%) щодо профілю навчання. Зокрема:
- вступ до ВНЗ за фахом профільного навчання складає :
природничо-математичний - 48% випускників, суспільно- гуманітарний - 52%;
- позитивний вплив профільного навчання на динаміку пізнавальних процесів учнів ;
- зростання рівня самостійності учнів у роботі з науковими джерелами інформації;
- оволодіння інформаційними технологіями;
- підвищилася мотивація до навчання.