Назва проекту
«Ні! Шкідливим звичкам!»
Учасники проекту
1. Денисенко Альона Олександрівна, вчитель біології та хімії Златопільської гімназії міста Новомиргорода.
2. Учні 5 класу Златопільської гімназії міста Новомиргорода.
Обґрунтування вибору проблеми
На запитання, що таке здоров'я ? Сучасна наука налічує близько 300 визначень. Це і одне з джерел радості, щасливого життя. Також – стан життя і діяльності людини за умови відсутності хвороб. Так, здорова людина добре працює та вчиться, вона є життєрадісною і веселою. Така людина потрібна і корисна своїй сім'ї, суспільству та державі. Здоров'я - це спосіб життя людини. Давно доведено що усе, що робить людина, відбивається на стані її здоров'я. Добре здоров'я містить у собі всі цілі в житті людини, її інтереси та звички. Це почуття любові до самого себе. Це – сонце, що зігріває своїм теплом усе живе. Стан здоров'я на 50% залежить від самої людини. А в наш час, в складних екологічних умовах, величезне значення має здоровий спосіб життя. Важливою умовою для підтримки здорового способу життя є відмова від шкідливих звичок. Опираючись на вище сказане, можна стверджувати, що питання відмови від шкідливих звичок є дуже важливою і потребує детального вивчення.
Мета проекту
Метою проекту «Ні! Шкідливим звичкам!» є підвищення рівня поінформованості учнів про шкідливу дію тютюнового диму, алкоголю, наркотиків на організм людини; пропаганда здорового способу життя; підведення учнів до вироблення етичної позиції щодо шкідливих звичок.
Завдання проекту
Ø робити висновки про несумісність понять "здоров’я” і "шкідливі звички”;
Ø усвідомити та засвоїти знання про негативний вплив нікотину, алкоголю і наркотиків на здоров’я людини;
Ø викликати негативне ставлення до паління, алкоголю та наркотиків;
Ø розвивати навички відмови від шкідливих звичок.
Характеристика проекту за кінцевим результатом, змістом
Очікуваним результатом проекту «Ні! Шкідливим звичкам» є:
v усвідомлення учнями негативного впливу нікотину, алкоголю та наркотиків;
v формування негативного ставлення до шкідливих звичок;
v створення рекомендацій щодо відмови від шкідливих звичок.
Матеріал проекту включає в себе теоретичні аспекти, результати практичної діяльності вчителя та учнів.
Етапи реалізації завдань проекту
-Постановка мети та завдань
- Накопичення інформації та її опрацювання
- Презентація
та захист проекту
Хід проекту
І. Організаційно-психологічний момент. Повідомлення мети проекту
Вчитель. Дорогі діти! Здоровенькі були! Доброго здоров’я! Коли люди, вітаючи одне одного, говорять такі слова, який вони вкладають у них зміст?(Відповіді учнів.)
Вчитель. Правильно. Вони бажають одне одному здоров’я. Здоров’я — це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб і фізичних недоліків. Духовне здоров’я — це здоров’я нашого розуму, а фізичне — здоров’я нашого тіла. Складники здоров’я мають гармонійно розвиватися. Здоров’я людини — безцінний дар природи. Зруйнувати здоров’я можна, а купити — ні. Щоб бути здоровим, слід вести здоровий спосіб життя, в який входять такі елементи: рухова активність; раціональне харчування; дотримання режиму праці та
відпочинку; особиста гігієна; психічна й емоційна стійкість; відмова від шкідливих звичок. Сьогодні саме про шкідливі звички і піде мова на нашій виховній годині.
Наша виховна годинна буде незвичайна, сьогодні ми всі разом відправимося в подорож до країни «Шкідливі звички»!
ІІ. Гра-розминка
Зазвичай якщо ми збираємося в подорож до закордонних країн, в першу чергу нам потрібно отримати що? Правильно візу. Наша країна не є винятком, тож давайте разом і отримаємо її. Для отримання візи пройдемо тест. (Слайд № 5-№13 )
Вчитель. Молодці, діти! Ви правильно відповіли на всі запитання! Незважаючи на те, що запитання складено в жартівливій формі, вони стосуються дуже серйозної теми.
ІІІ. Інформаційне повідомлення. Робота за темою
Ну добре, візу ми з вами отримали, тепер можемо відправиться в подорож до країни «Шкідливі звички». Під час подорожі ми з вами будемо зупинятися на певних станціях. Зверніть увагу на екран там зображений маршрут подорожі, всі наші зупинки. (Слайд №4)
Ну що розпочнемо нашу подорож. Першою зупинкою буде станція Історична. Нас зустрічають на цій станції найвидатніші історики цієї країни. Їм слово.
Історик 1
Сьогодні куріння і вживання алкоголю, наркотиків глибоко увійшло в побут багатьох людей, стало повсякденним явищем. У середні віки в багатьох країнах вживати тютюн
(курити, нюхати, жувати) заборонялося законом. За вживання тютюну в Туреччині страчували. У Персії курцям виривали ніздрі. В Англії любителів тютюну водили по вулицях із мотузком на шиї, а найзатятішим відрубували голову і виставляли її напоказ із курильною трубкою в роті. У Росії боротьбу з курінням почав цар Михайло
Федорович Романов. 1649 року він видав указ про заборону куріння. Порушників цього указу карали шістдесятьма ударами палиці по стопах ніг, а якщо це не допомагало, курцеві відрізували ніс і вуха. Незважаючи на переслідування і суворі покарання, шкідлива звичка використовувати тютюн швидко поширювалася по всьому світу. Наприкінці XX століття Європа відзначила своєрідний «ювілей» — 500 років
із початку використання тютюну. За цей час тютюнокуріння стало найнебезпечнішою і найшкідливішою звичкою людини.
Історик 2
Ще одна не менш небезпечнаі шкідлива звичка — це алкоголізм. Слово «алкоголь» у перекладі з арабської означає «одурманюючий». Історія виготовлення хмільних напоїв сягає глибини тисячоліть. Алкогольні напої отримували із пальмового соку, ячменю, пшениці, рису, проса. У Давній Індії готували напій «сома», що відіграв велику роль у
релігії аріїв. Та найпоширенішим у давнину було в и н о г р а д н е вино. У Греції виноград почали обробляти 4000 років до нашої ери. Вино вважалося даром богів. Заступником виноградарства і виноробства в Греції є Діоніс, син Зевса. З тих пір міцні алкогольні напої швидко поширилися країнами світу. Перші відомості про вживання
алкоголю на Русі датуються XI століттям нашої ери. Укази цього часу забороняли «мерзотне пияцтво». Основними хмільними напоями русичів були мед, брага, пиво. Їх міцність становила 10 градусів. На Русі пили дуже мало. Спиртні напої подавали до столу лише на великі свята в обмеженій кількості. У будні хмільне не вживали, а пияцтво вважалося гріхом і ганьбою.
Історик 3
Наркотики знайомі людям вже декілька тисяч років. Їх споживали люди різних культур і в різних цілях: під час релігійних обрядів, для відновлення сил, для зміни свідомості, для зняття болю і неприємних відчуттів. Використовувалися різні рослини, що викликають фізіологічні і психічні зміни зазвичай в релігійних обрядах або при проведенні медичних процедур. На Близькому Сході в 5 тис. до н.е. мав широку популярність «злак радості» (по всій видимості, опіумний мак). Близько 2700 р . до н.е. в Китаї вже використовували коноплі (у вигляді настою, як чай): імператор Шен Нунг наказував своїм підданим приймати її як ліки від подагри і неуважності. На стінах похоронних комплексів індійців Центральної і Південної Америки є зображення людей, що жують листя коки (один із способів прийому кокаїну), що датуються серединою 3 тис. до нашої ери. В результаті хрестових походів і подорожей Марко Поло європейці дізналися опіум і гашиш, широко поширені на Сході. Пізніше подорож європейців (головним чином англійців, французів, португальців та іспанців) до Америки принесли нові відкриття. Основні психоактивні речовини, привезені до Європи з Америки - кокаїн (з Південної Америки), різні галюциногени (з Центральної Америки). До початку 20 століття практично не існувало обмежень на виробництво і споживання наркотиків.
Вчитель. Продовжуємо нашу подорож і робимо свою зупинку на станції