Урок музичного мистецтва у 7 класі
Найзагадковіший твір ХХ століття.
Мета: ознайомити з
творчістю М.Равеля,особливостями розвитку образу та звучання симфонічної п’єси
«Болеро»; пояснити учням визначення понять «імпресіонізм», «урбанізм»,
«болеро», «тутті»; закріплювати визначення понять «музичний образ», «варіації»;
формувати вокально – хорові навички та вміння інтерпретувати програмові
симфонічні музичні твори; розвивати інтерес до видатних зразків музичної
класики; виховувати шанувальників творчості М.Равеля.
Музичний матеріал:
М.Равель «Болеро»; І. Шамо «Україно, любов моя»
Наочні посібники:
картини художників імпресіоністів;урбаністичні фотографії; оркестр (фото); вірш
М. Заболоцького «Болеро»(фрагмент).
Обладнання: ТЗН; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований.
Людина
народжується на світ не для того,
щоб зникнути безвісною пилинкою.
Людина народжується, щоб лишити
по собі слід вічний.
(В.О.Сухомлинський)
Хід уроку
I.
Організаційний
момент
1.Вітання вчителя.
2. Перевірка готовності учнів до уроку.
II.
Мотивація
навчальної діяльності
Після прослуховування фрагменту симфонічного твору М.Равеля «Болеро»,дати
відповідь на таке запитання: «Чи знайома вам ця мелодія?»
III.
Повідомлення
теми і мети уроку
Слово вчителя.
Сьогодні на уроці ми дізнаємось про найзагадковіший твір XX
століття. Ознайомимося
з творчістю Моріса Равеля, особливостями розвитку образу та звучання
симфонічної п’єси «Болеро».Вивчимо нові поняття «імпресіонізм», «урбанізм»,
«болеро», «тутті».Закріпимо визначення понять «музичний образ», «
варіації».Продовжимо вивчати пісню І.Шамо «Україно».
IV.
Актуалізація
опорних знань
V.
Вивчення
нового матеріалу
Розповідь учителя (
композитор – імпресіоніст – М. Равель)
Історія створення М.Равелем
симфонічної п’єси «Болеро»
Робота у зошитах
Імпресіонізм (враження) –
напрям у мистецтві кінця ХХ – початку ХХ століття. З’явився у Франції в
живописі. Він прагнув відтворити раптові, короткочасні враження та настрої
художника без заглиблення в її суть. Напрям характеризується яскравістю,
утіленням скороминущих вражень, одухотвореною пейзажністю, колоритними
жанровими зображеннями, музичними портретами.
Урбанізм – у мистецтві та
літературі зображення великих промислових і торговельних міст, динаміки їх
життя.
Тутті – це виконання
музики всім складом оркестру, хору.
Слухання літературного твору (
фрагмент вірша М. Заболоцького «Болеро»)
Но жив народ, и песнь его жива.
Танцуй, Равель, свой исполинский танец.
Танцуй, Равель! Не унывай, испанец!
Вращай, История, литые жернова.
Будь мельничихой в грозный час прибоя!
О, Болеро, священный танец боя!
Слухання «Болеро» М. Равеля.
·
Як би ви розповіли про цю музику?
·
Які елементи музичної мови симфонічної
п’єси «Болеро2 є незмінними?
·
На яких елементах музичної мови
побудований розвиток образу?
Вокально – хорова робота
Розспівування.
Продовження розучування пісні І. Шамо «Україно, любов моя!» (робота над
літературним та музичними текстом пісні: визначення структури мелодії, руху
кожної фрази; приспівування голосних та чіткою вимовою приголосних звуків).
Як не любити тебе Україно,
Ніжних світань і прозорих криниць,
Червоних зірниць і пісень солов’їних
В рідних шумливих гаях.
Приспів:
Моя Україно, моя Батьківщино,
Вкраїно, любов моя.
Ти простяглась за сині Карпати,
В буйних садах і в розмаї дібров
Як вірну любов, як лагідну матір
В серці ношу тебе я.
Приспів:
VI.
Підсумок
уроку
VII.
Домашнє
завдання намалювати малюнок, де відтворити своє враження від
прослуханої симфонічної п’єси М.Равеля «Болеро»
|